Domkirken


Kalender - Domkirken
Ingen registrerte hendelser
Logg inn
Brukernavn:

Passord:

Velkommen til Domkirken menighet

 

 

Bodø domkirke er hovedkirke i Sør-Hålogaland bispedømme og den største kirken i Bodø. Det er en langkirke med basilikaform oppført i betong og funksjonalistisk stil. Bygget er tegnet av Gudolf Blakstad og Herman Munthe-Kaas og sto ferdig i 1956.

Bodø domkirke, også kalt Nordlandskatedralen, er en viktig og sentral aktør både i Bodø, Nordland fylke og hele Nord-Norges kulturelle og mangfoldige kirkemusikkliv, i et spennende samspill mellom tradisjon og nyskapning. Mange oppsetninger har ulike kunstneriske uttrykksformer som spiller sammen i et harmonisk hele, og med kirkens sentrale budskap som det bærende innhold.

Informasjon om program og aktiviteter blir lagt ut på vår facebook side, så følg oss gjerne der! Vi i Bodø domkirke har også tatt i bruk Instagram, og du kan fortløpende følge oss på @bododomkirke 

 

 


Gudstjeneste 6. september

Høymesse kl 11.00

Les mer...


Ny kunstbok om Bodø domkirke

Pax – Fredskatedralen er et møte med kunst og arkitektur i Bodø Domkirke gjennom fotografi og poesi.

Les mer...


Kort og klokker selges til inntekt for folkeklokke

Kort med klokkespillet som motiv: Kr. 20
12 små klokker med ulik tekst til å henge i vinduet:: Kr.100 pr.stk.

Les mer...


Dagens bibelord og søndagens tekst

Når én sier: «Jeg holder meg til Paulus» og en annen: «Jeg til Apollos», er dere ikke da som alle andre mennesker?
Hva er vel Apollos? Og hva er Paulus? Tjenere som hjalp dere til tro! Begge gjorde vi det Herren hadde satt oss til. Jeg plantet, Apollos vannet, men Gud ga vekst. Derfor er de ikke noe, verken den som planter eller den som vanner. Bare Gud er noe, han som gir vekst. Den som planter og den som vanner, er ett, men de skal få lønn hver etter sitt eget arbeid. For vi er Guds medarbeidere, og dere er Guds åkerland, Guds bygning.
I kraft av den nåde Gud har gitt meg, la jeg grunnvollen som en klok byggmester; en annen bygger videre. Men hver enkelt må være nøye med hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som alt er lagt, Jesus Kristus.


1 Kor 3,4-11

Design og løsning © Seria